Четвер, 18.04.2024, 15:34





  



Для красивого отображения Облака
необходим
Adobe Flash Player 9
или выше
Скачать Adobe Flash Player


Календарь
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наші ПАРТНЕРИ





Наші КЛІЄНТИ








Історія реклами


      Нещодавно, вітчізняній рекламі виповнилось 130 років -  у 1878 році в царській Росії було створено перше  рекламне агентство. Це дійсно подія. Тепер без реклами неможливо уявити собі життя: рекламується все від туалетного приладдя до вручення премії ТЕФІ  і інаугурації президента.  
       Існує декілька версій походження фрази "реклама - двигун торгівлі". Згідно однієї з них, автор  -  підприємець Людвіг Метцель.
Саме він в 1878 році заснував перше в Росії рекламне бюро.  Гаслом нової контори стало: "Оголошення, - є двигун торгівлі".





     "Ми знаємо силу агітації... Буржуазія знає силу реклами. Реклама - це промислова, торгівельна агітація. Жодне, навіть найвірніша справа не рухається без реклами. Це зброя, що приголомшує конкуренцію..." (В. Маяковський "Агітація і реклама" 1923 р.)





     До правління Петра I, реклама була усною і лубковою - тобто в картинках. Торговці, рознощики, бродячі ремісники навперебій розхвалювали свій товар, наповнюючи своїми криками вулиці міст. Звідси і назва: від латинського reclamare - викрикувати. За указом Петра I для реклами почали використовувати "леткі" листки, що поширювалися по корчмах і ринках.











     У XIX столітті панували два види реклами: друкарська - календарі, листки, прейскуранти і зовнішня - вивіски магазинів, корчмарень, складів. У 1880 році в Москві з'явилася перша світлова реклама - електричні лампочки прикрасили вивіску "Пасаж" на мосту Коваля.  Паралельно розвивається жанр плаката, над упаковками і етикетками працюють художники. Причому Росія тоді була, що називається, попереду планети всій.  Усесвітня виставка торгівельного плаката проходіт в 1897 році саме в Петербурзі.











     Після революції 1917 років займатися рекламою стає модним у колах творчої інтелігенції. Наприклад, Маяковський і художник Радченко в 1925 році були відмічені в  Парижі на міжнародній художньо-промисловій виставці срібними медалями за цикл плакатів (знамениті "Резинотрест", "Моссельпром" і так далі).
     Проте поступово реклама з двигуна торгівлі перетворюється на  агітаційний інструмент. Вона усюди: і у газетах, і на радіо, і на вулицях у вигляді плакатів і листівок. Гасла радянського часу спокійно без сміху часто сприймати важко. Досить порівняти плакати часів СРСР з плакатами царської Росії (див.вище).





     Текст на плакаті написаний В.Маяковським. Трохи за теперішніх часів двозначний, але таке наше життя...



     "Галоші Резинотреста - просто захват. Носить північ, захід, південь і схід".  (В. Маяковський).







     "...Зазвичай думають, що рекламувати треба лише непотріб - хороша річ і так піде. Це сама невірна думка. Реклама - це ім'я речі. Як хороший художник створює собі ім'я, так створює собі ім'я і річ. Побачивши на обкладинці журналу знамените ім'я, зупиняються купити. Будь та ж річ без прізвища на обкладинці, сотні розсіяних просто пройшлі б осторонь.
     Реклама повинна нагадувати нескінченно про кожну, навіть прекрасну річ". 

            
Зовнішня реклама радянських часів.





 




     "...Звичайно, реклама не вичерпується оголошеннями. Оголошення - це простий вигляд. Реклама має бути різноманітністю, вигадкою.  ...Думайте про рекламу!"  (В. Маяковський "Агітація і реклама" 1923 р.).



  Відео-рекламні ролики вітчизняного виробництва 80-х - 90-х років.
           





                                                                                                                                     







                          
Сайт розроблено та створено РА "Світ реклами"