Сучасні ЗМІ – газети, журнали, телебачення, радіо – пропонують різноманітні можливості для реклами. Потужним засобом реклами є газетна або журнальна публікація. Її переваги полягають у своєчасності, широкому охопленні ринку. Однак газетна реклама відрізняється від журнальної більш високою оперативністю. Газетній рекламі, крім того, властиві великі, у порівнянні з журнальною, можливості проникнення в усі соціальні групи населення. Журнальній рекламі властиво відносно велика тривалість функціонування, більш високі технічні можливості репродуціювання і використання кольорового друку. Але журнальна реклама відрізняється від газетної більш високими витратами праці і часу на підготовку.
Реклама в газетах
Реклама в журналах
Відмінною рисою радіореклами, - є використання живої мови. При підготовці реклами на радіо прагнуть того, щоб текст був стислим і обгрунтованим, складеним у дотепній формі. Фрази повинні бути короткими і містити не більше однієї думки. Важливо заволодіти увагою слухачів уже на початку звернення. Велике значення в радіорекламі має музика. Добре підібрана, вона допомагає сприйняттю тексту. Але, у той же час, не можна припускати, щоб музичний супровід, акустичні ефекти відривали радіо- або телеглядача від суті оголошення.
Приклади рекламних аудіо-роликів:
ПРАЙС (переглянути) ПРАЙС (скачати)
Важливим видом рекламних засобів є кіно і відеореклама (телереклама), що має величезний психологічний вплив: зображення, звук, колір, театральна дія й умови, коли глядач нічим не відволікається від екрану. Однак недоліками телереклами є дещо низька оперативність при високій вартості виготовлення і демонстрації, тому телерекламу доцільно використовувати у великих рекламних кампаніях тривалої дії.
Переваги та недоліки різних видів ЗМІ
Види ЗМІ |
Чнники, що впливають на тарифи |
Переваги |
Недоліки |
||
Газети |
Знижки за об’єм і частоту публікацій. Число кольорів, місце розташування, тираж. |
Майже всі читають газети. Висока виборність, тому що різні газети читаються різними соціально-економічними і географічними групами. Можливість оперативних і частих публікацій. |
Коротке життя. Обмежені можливості друку. |
||
Журнали |
Вартість друку. Тип аудиторії. Знижки за об'єми. Розмір оголошення. Місце розташування. Число кольорів. Тираж. |
Висока виборність, гарна якість відтворення. Довге життя. Престижність. Читається без поспіху. |
Великі фінансові витрати. Довготривалий процес підготовки до друку. |
||
Радіо |
Час ефіру. Розмір аудиторії. Тривалість оголошення знижки за розмір і частоту. |
Висока мобільність. Дешевизна. Оперативно можна вносити коректування. Висока виборність. |
Мало станцій, що діють на всю країну. Коротке життя. Загубило престиж. |
||
Телебачення |
Час ефіру. Тривалість ролика. Розмір аудиторії. Знижки за розміри і частоту показу. |
Вихід на велику аудиторію. Низькі витрати на одного глядача. Високий престиж. Географічна і соціально – економічна селективність. |
Високі фінансові витрати. Коротке життя. Розмір аудиторії не гарантований. Можливість купити найпопулярніший час обмежена. |
||